Motosiklet İle Türkiye Gezisi-4

-Ege Bölümü-

Marmariste güzelce dinlendikten sonra, 80 km. sonra tamamen tesadüfen Belen Kahvesi tabelası gördüm ve hemen sinyalimi verdim. Biraz köy yollarında giderek meşhur Belen Kahvesine Geldim.

Buradan da Milas’a uğrayarak Bodrum’a geçerek sahile yakın bir yerde çadırımı kuruyorum. Yaya olarak Bodrum’u geziyorum.

Balıkçılar sokağına giderek balık aldım ve hemen yan dükkanda pişirtip afiyetle yedim. Bu turumda aradığım şeylerden biri de Akdeniz de götürdüğüm balıklarıdır. Böyle bir lezzet yok yani. Balığa doydum su sene 🙂

Geceyi Bodrum’da geçirdikten sonra sabah erkenden kalkıp Efes Antik Şehrini gezmeye gittim.

Burada kapalı bir alanda var. Burası Roma Döneminde Terrace House dedikleri yamaçda yapılmış, halkın yaşamını idame ettiği köy gibi bir yer. Buraya giriş ayrıca ücretli, müze kart da geçmiyor. 15 TL verip içeri girdim ama iyi ki de girmişim, her şey orjinali gibi duruyor. Resmen Roma şehrinde geziyor gibi hissettim.

Efes Antik Kenti gezdiğim en büyük anik kentlerden biriydi. Gerçekten insan mimarisine hayranlık duyuyor. Alan çok büyük olduğundan burayı gezmen 4-5 saat sürdü. Burayı da karış karış gezdikten sonra çıktım yola. Yolda tesadüfen Yedi Uyuyanlar tabelasını görünce hiç düşünmeden kırdım gidonu.

Belen Kahvesi
Efes Yolu
Teras Evleri / Efes
Hadrian Tapınağı

Daha sonra Egenin şirin köyü Şirnceye gittim. Şirince gerçekten harika bir yer, yolları, evleri, insanları çok harika. Hemen motoru park edip yaya olarak bu güzel köyü gezmeye başlıyorum. Köy acaip kalabalık her yer yerli turist dol1u.

Burayı da gezdikten sonra yavaş yavaş yola çıkıyorum. 90 km. sürüp İzmir /Alsancak’ta çay ve ihtiyaç molası veriyorum.

Biraz dinlendikten sonra, hep bir gün geri dönmeyi düşündüğüm, buradan taşınırsam mutlaka gideceğim, askerliğimin en güzel günlerini geçirdiği Eski Foça’ya gidiyorum. 100 km. daha sürüp nihayet Eski Foça’ya geliyorum.

Burada karnımı doyurup, dinlendikten sonra çadır kurmak için sahile gidiyorum. Çadırımı da kurduktan sonra güzeeelce dinlenmeye çekiliyorum.

Sabah dalgaların sesiyle uyarak, güne başlıyorum. Sabah motoru bırakıp yaya olarak çarşıyı geziyorum. Sahil, balık hali, tepe, eski sokakları dolaşıyorum. Gezerken anılarım canlanıyor, şurada yemek yiyorduk burada okey atıyorduk diyerek şehri güzelce dolaştım.

Selçuk Ayasuluk Kalesi
Bademli Köyü
Sarımsaklı Plajı
Şeytan Sofrası

Buraları da güzelce dolaştıktan sonra , yolculuğumun 19. gününe giriyorum.  80 km. sürüp, Dikili yakınlarında Çandarlı da mola verdim. Buradan da 50 km. sürüp Bademli Köyüne geldim.

Burada meşhur Koruk Suyu içip, güzelce dinlendikten sonra yoluma devam ediyorum. Geçerken Sarımsaklı Plajına uğruyorum.

Sonra meşhur Ayvalık Tostu için Tostçular Çarşısına sürüyorum.

Sonrasında 170 km. sürüp Çanakkale Dardonos Plajında çadırımı kuruyorum.

Sabah kalktıktan sonra kıs bir şehir tundan sonra feribotla karşıya geçip tüm tarihi yarım adayı geziyorum. Bütün tarihi alanlar girip çıktım, gerçekten gidip görülmeye değer bir yer. Burada çok fazla çekim yapmadım. Manevi olarak insan duygudan duyguya giriyor. Yaşadığımız coğrafya ne kadar zorluklarla kazanıldığını bir kez daha anlıyoruz. Bu benim Çanakkale’ye üçüncü gelişim, her geldiğimde bastığım toprakların çok kutsal olduğunu hissediyorum. Buraları da güzelce gezdikten sonra, artık eve dönüşe geçiyorum. Hiç feribotla karşıya geçmeden Tekirdağ üzerinden Sakarya’ya 470 km. sürerek yolculuğumu tamamlıyorum.

Ayvalık Tostçular Çarşısı
Dardanos
Nusrat Mayın Gemisi
Seyid Onbaşı
57. Alay Şehitliği
Son Söz

Bu yazıyı fırsat buldukça yazdım. Unuttuğum yerler de olabilir. Okuduğunuz için çook teşekkürler. Tekerinize taş değmesin. Kendinize zaman yaratın, gezin, genç kalın, diri kalın. Saygılar efendim..

Yolculuk Hakkında bilgiler:

Toplam yaptığım Yol : 7,200 Km.